Medarbejder på landslejren

Medarbejderinfo

Medarbejderne er vigtige for landslejren

På landslejren har vi brug for en lang række medarbejdere, der alle udfylder vidt forskellige funktioner, lige fra at sørge for parkering til at stå på post på et løb. Er det noget du har lyst til, eller kender du nogen, du tror, kunne være interesseret eller har særlige evner som landslejren kan gøre brug af, så fortæl os det i formularen herover.

 

Medarbejdere er en essentiel del af landslejren, der får det hele til at løbe rundt. Det kan siges helt kort: Uden medarbejdere, ingen landslejr. Derfor lader man ikke sin kreds i stikken når man melder sig som medarbejder – man hjælper kredsen, Landslejren og hele FDF.

Åbningstider i Messen

Er du medarbejder på landslejren og har du tilmeldt dig medarbejderbespisning, skal du spise i Messen. Der er to spisetelte og hvilket telt du tilhører, defineres ud fra farven på den perle der sidder på dit armbånd.

  • Hvis din perle er blå, spiser du i Messen på Torvet.
  • Er perlen grøn, spiser du i Messen ved Bøgebjerg.
  • Hvis du har den rød perle, har du adgang til at spise begge steder.
  • Der vil være en sort perle på armbåndet, hvis du er tilmeldt til at spise med din kreds hele lejren, og dermed ikke spiser i Messen.

På lejren spiser vi varm aftensmad og alle måltider i Messen er derfor tilberedt på dagen og lavet ud fra lejrens opskrifter af Jespers Torvekøkken.

 

Åbningstider for Messen:
Morgenmad: 6.30 – 8.30
Frokost: 11.00 – 13.00 
Aftensmad: 17.30 – 19.00

Husk spisegrej, viskestykke og lejrarmbånd.

Medarbejderfest

På lejrens sidste dag, fredag den 15. juli, rydder vi alle sammen op i fællesskab. Det går stærkt med at trylle en hel landslejr væk, hvis vi er hænder nok. Det er derfor af enorm stor betydning, at du er med til at hjælpe lejren helt i mål. Alle medarbejdere er seneste færdige med oprydningen efter lejren lørdag d. 16. juli omkring frokost.

 

Tak for at deltage i oprydningen af lejren.

 

Om aftenen vil vi gerne inviterer dig til medarbejderfest kl. 18.30-21.30 på Torvet. Festen er for alle medarbejdere, samt de ledere der har lyst til at blive og rydde op sammen med os. Der vil være festmiddag, fællessang og underholdning.

 

Det bliver FDF-festligt at være 700 mennesker samlet til fest – og sammen sige hinanden ‘tak’ for en god landslejr.

Som medarbejder kan du tilmelde dig senest lørdag den 9. juli kl. 13.00.

Medarbejder FAQ

Medarbejdere på landslejren er titlen på de frivillige, som har en konkret arbejdsopgave på landslejren. Det kan være lige fra at stå i kiosk, fungere som læge, være skuespiller på scenen eller være udvalgsmedlem der planlægger program for lejren. Der er altid en forperson tilknyttet dit arbejde eller udvalg. Er du I tvivl om noget, ved de hvem de skal spørge for at få svar. 

Hvis du ikke ved hvem du skal i kontakt med, så kontakt lejrinformationen på selve landslejren på Torvet, eller gøre det forud for lejren. Du kan altid, både før og undervejs, kontakte lejrinformationen således: Landslejr@FDF.dk / 33 13 68 88.

Som medarbejder kan I ankomme i hele forpioneringsperioden fra 25. juni til 6. juli. Det er ikke muligt at få tildelt indendørs overnatning, medbring derfor egne telte.

Lejrens tekniske opbygning er klar 4. juli kl. 12, hvorefter det vil være muligt at tilmelde sig medarbejderforplejning indtil landslejren går i gang. Ankommer I tidligere, skal I selv sørge for forplejning.

Når du skal til og fra landslejren er der forskellige muligheder. Måske du foretrækker luftballon, men andre transportmidler kan være nemmere at regne med.

Hvis du tager bussen med kredsen, har kredsens holdleder helt styr på hvornår og hvorfra.

Hvis du tager bilen, er der mulighed for langtidsparkering på P-Syd (Knøsvej), i den vestligste del af lejrpladsen. Parkering er gratis for medarbejdere og ledere. Du kan vise din lejr-tilmeldingskvittering eller dit armbånd ved parkering - og du må naturligvis gerne parkere her, selvom du først modtager dit armbånd på lejren. Denne ordning gælder også, hvis du deltager i kortere tid eller skal til og fra lejren løbende.

Vi opfordrer til samkørsel med andre medarbejdere eller ledere, så vi tager mest muligt hensyn til klimaet.

Som en nem mulighed for dig som medarbejder har vi sørget for, at du kan komme med offentlig transport og bus videre til Sletten.

Bussen kører fra Ry station kl. 12.05 den 4., 5. og 6. juli.

Det betyder, at du kan nå bussen uanset om du kommer med tog fra øst eller vest. Medarbejderbussen vil holde ude foran stationen med en tydelig markering af, at det er medarbejderbussen til landslejren.


For at gøre brug af dette tilbud er det nødvendigt at du tilmelder dig, så vi har et overblik over transportbehovet.

Det skal du gøre senest torsdag 30. juni kl. 8.00. Tilmeldingen er bindende. Tilmeld dig medarbejder-bus her.

Indtil 5. juli kl. 24.00, må man køre i bil rundt på lejren. Efter midnat skal hele lejren være ryddet for biler. Biler kan evt. parkeres på medarbejderparkeringen.

 

Hele landslejren spiser det samme. Alle måltider i kredse og i medarbejderbespisningen er samme menu. Der er økologiske, varierede, sunde og spændende lejrretter på menuen for os alle. Der er både vegetarretter og retter med kød på menuen. Derudover er der rigelige mængder af kaffe, the, kage, snacks og frugt til dig, som du altid kan tage med dig fra enten din kredsplads eller fra det medarbejderbespisningstelt du tilhører.

Hvis du bor i medarbejderlejr, eller har aftale med dit udvalg om, at du spiser i medarbejderbespisningen, så spiser du i det vi kalder ‘Messen’. Der er to spisetelte og hvilket telt du tilhører, defineres ud fra farven på den perle der sidder på dit armbånd.

  • Hvis din perle er rød, spiser du i Messen på Torvet.
  • Er perlen grøn, spiser du i Messen ved Bøgebjerg.
  • Hvis du har den blå perle, har du adgang til at spise begge steder.
  • Der vil være en sort perle på armbåndet, hvis du er tilmeldt til at spise med din kreds hele lejren, og dermed ikke spiser i Messen.

På lejren spiser vi varm aftensmad og alle måltider i Messen er derfor tilberedt på dagen og lavet ud fra lejrens opskrifter af Jespers Torvekøkken.

Åbningstider for Messen:
Morgenmad: 6.30 – 8.30
Frokost: 11.00 – 13.30 (Søndag 12.00-13.00)
Aftensmad: 17.30 – 19.00

Husk spisegrej, viskestykke og lejrarmbånd.

Medarbejdere kan oplade deres mobiltelefoner der, hvor udvalget hører til eller har base. Spørg din udvalgsformand om, hvor jeres base er på lejren.

Udstyr (f.eks. computer, printer, maskiner mm.) som medbringes på landslejren er omfattet af egen forsikring. Har du lånt eller lejet udstyret, er det vigtigt at spørge udlåneren/udlejeren omkring forsikring.

Som medarbejder på landslejren er du omfattet af landsforbundets arbejdsskadeforsikring.

At tale sammen om det der er svært, er altid det bedste - på den måde kan meget løses i fællesskab. Så tal højt og tænk med om det du oplever på lejren. Men på en stor landslejr og over mange dage, så kan der være emner, der er besværlige at tale om i fællesskab. Derfor er du altid velkommen til at ringe til lejrens medarbejderhotline, med problematikker og oplevelser, som du ikke føler, at du kan løse sammen med dit udvalg, dit medarbejderhold eller din udvalgsforperson.

Medarbejderhotlinen er betjent af en forbundssekretær - og linjen er åben hver dag mellem kl. 8 – 17. Du kan ringe på dette nummer: 20 67 28 03.

Ved akutte tilfælde ringes til 1-1-2 og efterfølgende til lejrens beredskab: 81 112 112.

Find andre gode råd om Tryg På Lejr her.

Som medarbejdere må du gå i brusebad alt det du vil. Vi vil opfordre dig til at tage korte brusebade og ankomme så let påklædt som muligt. Vi sparrer tid i kabinen og giver mere tid til den næste i rækken.

Tag dit brusebad mens der er program for lejrdeltagere på lejren. I den ‘frie tid’ i de 'hvide programblokke' i lejrprogrammet, er brusebadene forbeholdt kredse og de mange tusinde lejrdeltagere. Det er der de har mulighed for at komme i brusebad.

Brusebadene finder du på Søstykket og de er åbne hver dag fra kl. 7.00 til 22.00.

Som leder og medarbejder på lejren er der mange muligheder – som vi håber du vil få glæde af. Der er meget mere end man kan nå, så vær med til og nyd det du kan og har lyst til. Og sørg nu for at give dig tid til bare ‘at være’, så dit program ikke pakkes for tæt. Men har du lyst, så har landslejrens ‘Leder-Uddannelse, -Debat og Oplevelses udvalg (også kaldet LUDO) en lang række aktivitetstilbud til alle voksne på landslejren.
 
Du finder LUDOs tilbud i landslejrens app og på hjemmesiden – og du kan også besøge dem på Torvet. Der udbydes bl.a. en tur i vildmarksbad, aften- eller morgentur ud på Julsø i kano eller alverdens interessante oplæg og samtaler. Alt sammen noget helt særligt for dig som voksen på lejren.
Læs mere om alle mulighederne og book en plads til dig og jer via landslejrens app eller hjemmeside. App’en er en webapp og kan downloades et par dage før lejrstart. Her kan I også læse meget mere om de forskellige aktiviteter.

Landslejrens sjove vandland er også åben for dig. Slå dig løs i mudderbad og vandrutsjebaner, når du trænger til at glemme tid og sted. Vandlandet er åbent hver dag og du møder bare op. Vær opmærksom på, at du ikke kan klæde om i vandlandet – men du kan få en hurtig skyller i brusebadene på Søstykket tæt på.


Den 11.-13. juli er lejrens søbad åbent med mulighed for en frisk dukkert i Julsø – det er kun tilladt at bade i åbningstiden, som du finder i lejrens program i app og på hjemmesiden.

Søbadet finder du nedenfor Gl. Sletten.

Mange aftner spiller den fabelagtige lederrevy. Forestillingerne er for alle 18+ år og derfor også for dig som medarbejder.

Måske du vil afsted en aften i lederrevy og få et skud musik, sang og gode grin sammen med din kreds, med andre medarbejder-venner eller som samlet hold i jeres udvalg. Det skal I selv aftale i dit udvalg.

Billet til lederrevyen koster 100 kr og overskuddet går til FDFs og Folkekirkenes Nødhjælps internationale projekt Globus. Billetter købes her .

Lederrevyen spiller:
Fredag 8. juli kl. 22.00
Søndag 10 juli kl. 22.00
Mandag 11. juli kl. 22.00
Tirsdag 12. juli kl. 19.30 og 22.30
Onsdag 13. juli kl. 22.00

På Torvet er der hver dag morgensang og -andagt i Café GLOBUS kl. 9.00, samt aftensang kl. 22.30 i Kirken. Alle medarbejdere er velkomne, det samme gælder seniorer og ledere. Måske du holder andagt og lejrbål sammen med din egen kreds eller i den medarbejderlejr du bor i. Men hvis ikke, så er Torvets Café og Kirke et vigtigt sted for dig at gå hen og mærke lejrens nærværende samlinger.

I nærheden af Messen på Torvet findes et ‘helt særligt’ telt, kun for dig og dine medarbejdervenner. Det er medarbejderloungen!

Her kan du sætte dig i sofaerne og tage en pause, en kop kaffe/te, snakke med andre på lejren eller spille et brætspil i hyggelige omgivelser. Du er altid velkommen her, når du har ‘fri’ fra dine opgaver og gøremål på lejren.

Loungen er åben for alle medarbejdere, også dem der ikke spiser i Messen. Der er åbent alle dage, 24 timer i døgnet - undtagen når der er store lejrbål og fælles gudstjeneste. Loungen er dog ubemandet i nattetimerne.

Alle lejrdeltagere kan være med til at skabe en kunstnerisk og bæredygtig legeinstallation, der bliver stående permanent mange år på Sletten.

Som medarbejder kan du derfor også medbringe én træklods eller træstub og bidrage ind i den store legeplads. Du kan også save og snitte et stump træ på selve lejren. Træstumperne sammensættes i kæmpestore klynger, så en ‘stubmark’ bygges op i fællesskab. Det hele foregår ved din hjælp sammen med postmandskabet ved denne legestation.

Placeringen af legeinstallationen er ved ‘Hemmeligheden’ i landskabet ‘Den Mystiske Jungle’. Kig forbi.

På lejrens sidste dag, fredag den 15. juli, rydder vi alle sammen op i fællesskab. Det går stærkt med at trylle en hel landslejr væk, hvis vi er hænder nok. Det er derfor af enorm stor betydning, at du er med til at hjælpe lejren helt i mål. Alle medarbejdere er seneste færdige med oprydningen efter lejren lørdag d. 16. juli omkring frokost.

Tak for at deltage i oprydningen af lejren.

Om aftenen vil vi gerne inviterer dig til medarbejderfest kl. 18.30-21.30 på Torvet. Festen er for alle medarbejdere, samt de ledere der har lyst til at blive og rydde op sammen med os. Der vil være festmiddag, fællessang og underholdning.

Det bliver FDF-festligt at være 700 mennesker samlet til fest - og sammen sige hinanden ‘tak’ for en god landslejr.

Som medarbejder kan du tilmelde dig medarbejderfesten her senest lørdag den 9. juli kl. 13.00

Så nemt bliver du medarbejder

Der er tre måder at blive medarbejder på:

1: Ved du, hvilken opgave der passer dig? Så tager du blot kontakt til udvalget, og spørg om de har brug for din hjælp.

 

2: Ring til 41731186 og vi vil hjælpe dig med at finde den helt rigtige opgave som passer dig! Vi er klar til at hjælpe, så giv os et kald!

Ring på: 41731186

3: Udfyld denne formular med dine ønsker, så giver vi dig et ring eller sender dig en mail.

Int_kredshæfte_forside

Runner for internationale komiteen

 

Har du lyst til at indgå i et samarbejde på tværs af landegrænser, så er det dig vi har brug for. På det internationale hold kommer du til at møde mennesker fra hele verden og arbejde sammen med dem på kryds og tværs i forskellige sammenhæng.

 

Arbejdsopgaven består af at hjælpe det internationale hold med at få de internationale gæster til at falde på plads, og have en god oplevelse på lejren. Dette indebærer at få udstyr ud til de internationale, fra lageret, hvis de ikke har det de skal bruge på lejren. Derudover vil du de første dage blive sendt ud til værtsgrupperne, sammen med en international, for at høre hvordan det står til med gæsterne i forhold til værtsgruppen.

 

Tid og omfang

Vær med hele lejeren, eller bare de første dage.

Hvis du er interesseret eller har spørgsmål. Så kontakt thomashaaber@hotmail.com eller ring på +45 20576673

20160711-IMG_3190-Rieke_Poppe

TUTTEN – Kiosken du drømmer om!

Om du er til københavnerstænger, lakrids Piber, den forhenværende kæmpe eskimo eller bare til vingummibamser og tørrede kartofler så læs lige dette.

Vi er igen gået ind i et landslejr år ved FDF. Dette betyder som altid at jagten på medarbejdere er gået ind.

Men spørg lige jer selv, hvor ville det være fedest at strande på landslejren? Svaret er da rimelig simpel, der hvor man aldrig løber tør for sukker nemlig i TUTTEN! Der vil altid være slik sodavand og is i massevis. Du vil være omgivet af glade børn og muntre voksne, hele dagen og naturligvis masser af glade medarbejdere.

Vi søger på nuværende tidspunkt følgende medarbejdere: Samt et hold af dagsarbejdere:• Vi søger også fast personale til kiosker som vil være interesseret at bruge nogle timer hver dag i denne sukkersøde tjeneste.• Eller bare stik i rend drenge eller piger som kunne tænke sig at være en del at dette hold.
– Så giv endelig lyd hvis du/I har lyst til at hjælpe os med at løse denne opgaveGiv os et kald, så taler vi om hvordan jeres interesser kan passes ind i denne opgave.

UANSET HVEM DU ER, så er du meget velkommen til at være med på holdet! 
Vi glæder os til at høre fra dig!


Peter Lund 22618101
Torben Hald 21420810



Brandfolk

Der er brug for funktionsuddannede brandfolk som holder brandvagter i løbet af lejren. Vagterne består af vågne vagter med roterende skema således, at brandvagterne også kan være med på lejrens program.

20160711-IMG_3165-Rieke_Poppe

Videograf

Opgavens indhold

Under landslejren skal vi opsnappe dagens historier, indfange landslejren i billeder og sikre, at hele Danmark hører om at FDF Landslejr 2022 er det vigtigste begivenhed mellem d. 6.-15. juli. 

Hvem er du?

Du har lyst til at indfange landslejren i levende billeder. Det er underordnet om din erfaring er 1 dag eller 20 år. I pressecentret på landslejren skal vi sammen lære, lege og hjælpe hinanden til at lave fede videoer.

Hvem er vi?

Om du har interesse inden for journalistik, foto, video, SoMe-content eller radio,  kan du tage på landslejr sammen med en stor gruppe med samme interesse. 

Medarbejderne i pressecentret kommer i mange aldre og med forskellig erfaring i baggagen. Så du kan være med uanset om du har arbejdet med journalistik i 20 år eller først lige er begyndt at snuse til det.

Tid og omfang

Vær med hele lejren eller som freelancer (minimum 3 sammenhængende dage).

Vi optager og klipper i løbet af dagen. Og der er historier at fortælle hver dag!

Vær med som freelancer.  Skal du afsted med kredsen, men også har lyst til at prøve dine videofærdigheder af? Så kan du være med på holdet som freelancer. Her skal du være klar til at sætte minimum 3 hele dage af.

Kontakt

Martin Stenbæk
martinstenbaek@hotmail.com


Servicevagt


Filmen til venstre fortælles præcis hvad en servicevagt laver. 


Har du lyst til at være med på holdet så skriv direkte til Jan Erik på jek@fdf.dk

Frederikandreasjoergensen-_MG_5073-20160709

Læge


Opgavens indhold
-Lejrhospitalet på landslejren fungerer som lejrens skadestue/almen praksis. Her behandler vi sygdomme og skader og viderevisiterer ved behov.
Hvem er du?
Du er uddannet læge.

Hvem er vi?
-Vi hjælper hinanden med oprydning og rengøring. Vi bemander alle vagter med både læger og sygeplejersker (m.fl.) og alle hjælper hinanden på tværs af f.eks. specialer.

-Vi prioriterer fællesskabet højt, har fælles morgenandagt og -samling, samt intern undervisning, kagespisning, aftenhygge og meget mere.

Tid og omfang
-Vær med hele lejren eller som deltidsmedarbejder (3 eller 5 vagter).

– Du skal binde dig for minimum 3 vagter.
-En vagt varer formentlig cirka 6 timer.
-Det er vigtigt for os, at der er plads til at nyde lejren før/efter en vagt.
-Du skal tale og skrive dansk og deltage i introduktion. 

Kontakt
-Vil du vide mere så skriv til Lene Glent-Madsen: lgm@dadlnet.dk 

 

 

Skærmbillede 2022-03-31 kl. 21.42.09

Velkomst og parkering

Når deltagerne ankommer til lejren, når gæsterne i løbet af lejren kommer på besøg og når lejren forlades – er der brug for dygtige folk til at navigere og styre trafikken. 

 

Velkomst og p-vagter er typisk det allerførste man møder når man skal på Landslejr. Derfor er det også et vigtigt område at få løst bedst muligt.

Er du interesseret i opgaven er du meget velkommen til at kontakte LejrService:

Peter Jeppesen: peterj@fdf.dk

Bo Ludvigsen20160713-d.00186

Madudlevering

 

Alle kredse skal afhente deres mad i nogle store madudleveringstelte. 
Teltene er fyldt med alt det kredsene skal bruge til at lave lækre retter af. 


For at holde teltet fyldt op og hjælpe kredsene med at finde det de skal bruge, har vi brug for en række medarbejdere, som vil stå for opgaven.

Der er allerede mange medarbejdere ombord på holdet, men har du lyst, kan vi sagtens bruge flere hænder til opgaven.

Kontakt Martin René Plett Pedersen på: martin@fdf.dk

På FDF Landslejr 2011 ved Julsø er der mulighed for ledere og medarbejdere at få et godt grin i revyteltet. I pausen bliver der serveret ostemader og kaffe.

Medarbejderbespisning

Alle vores frivillige medarbejdere på Landslejren har brug for mad og drikke. Det får de i vores to medarbejderbespisningstelte. Her arbejder en gruppe medarbejdere nemlig med at lave, anordne og servere maden, så alle medarbejdermaver bliver mætte. 

Har du lyst til at værre med til at løse denne opgave, så er det nu du skal springe til.

Skriv direkte til Martin René Plett Pedersen på: martin@fdf.dk

NoeDam-1644
Opgavens indhold

 Vi har brug for landskabsforvaltere til disse to landskaber: 

  • Den Uendelige Ørken
  • Den Sprudlende Sump

Landskabsforvalteren er et praktisk bindeled mellem lejrservice/beredskab/udvalgene og ekspeditionerne i landskabet. Det handler om at få lejren til virke og koordinere for kredsene. 

Hvem er du?

Det kan være én person eller er par stykker der deles om opgaven.

Man kan godt være en del af et ekspeditionsråd/ledelse, men man skal ikke være leder for en børnegruppe. Det er opgaven for stor til. 

 
Tid og omfang

Opgaverne er mangeartede: Byde ekspeditionerne velkommen til landskabet, deltage i dagligt morgenmøde og bringe information fra udvalg til ekspeditionerne, kontrollere at tekniske installationer fungerer (ikke reparere selv), koordinere brandvagter og toiletrengøring, supervisere rafte- og materiale udlevering, holde øje med brændestablen og tilkalde lejrservice efter behov. Og koordinere fælles afgang til store samlinger, og sikre at kredse og ekspeditioner rydder pænt op efter en fed lejr.

 
Kontakt

Søren Hvid, LLU
28 11 06 57
hvid@FDF.dk

 

 

20160711-IMG_3102-Rieke_Poppe
Opgavens indhold

 Under landslejren skal vi opsnappe dagens historier, og fortælle om landslejrens begivenheder til lejrens deltagere.

Hvem er du?

Du har enten interesse inden for radio eller skreven journalistik. Erfaring er ikke et krav, men gejst og gå-på-mod er et must!

Hvem er vi?

Medarbejderne i pressecentret kommer i mange aldre og med forskellig erfaring i baggagen. Så du kan være med uanset om du har arbejdet med journalistik i 20 år eller først lige er begyndt at snuse til det.

Tid og omfang

Vagternes længde varierer afhængigt af dagens opgaver.
Det betyder også, at der er masser af tid til at opleve lejren undervejs. 

Vil du hjælpe som freelancer, skal du være klar til at sætte hele dage af.

Kontakt

Katrine Benée

kbenee@fdf.dk

 

 

FDF Landslejrkursus - 2021 - Foto ∏ Thomas Heie Nielsen-155
Opgavens indhold

Lejrinfo er det centrale sted, hvor lejrens deltagere og gæster naturligt stikker hovedet ind eller ringer til, hvis der er noget de mangler information om. Det er bl.a. også her lejrens hovedtelefon og mail besvares. Lejrinfo bemandes af landsforbundets ansatte sammen med en række frivillige medarbejdere.

Tid og omfang

Der laves vagtplaner, så der er mulighed for fritid og at opleve lejren og at deltager på kredspladsen. Vi ser helst at vi har en fast stab af frivillige medarbejdere til rådighed på hele lejren, da flere funktioner vil kræve oplæring. 

Kontakt

Administrationschef, Jakob Harbo Kastrup, jakobharbo@fdf.dk, tlf. 41731160

FDF Landslejr 2011 - 55 Grader Nord
Foto: Thomas H. Nielsen

Bliv hjælper i 55Nord

55Nord er med på landslejren med en kæmpe butik, fyldt med udstyr til alle deltagere.

 

For at butikken kan fungere har vi brug for en masse fantastiske frivillige, som vil hjælpe os med at give lejrdeltagerne en fed oplevelse. Vi får garanteret travlt, men sammen med dig vil vi gøre alt for, at det også bliver en sjov og anderledes lejroplevelse.

Hvad skal jeg lave i jeres butikker?

Vi skal bruge folk til kasseekspedition, folk til at hjælpe og vejlede kunderne, folk til at fylde varer på hylderne, alle de opgaver der er i en stor udstyrsbutik.

Hvor meget skal jeg arbejde?

De fleste hjælpere tilmelder sig en vagt hver dag, men nogle kan bare ikke få nok, og tager to vagter hver dag.
En vagt er på 4-5 timer, og er fordelt mellem formiddag, eftermiddag og aften.

Hvad får jeg for at være hjælper?

At være hjælper i vores butikker er frivilligt, og du får derfor ikke løn.
Når du møder ind på din første vagt vil du få udleveret en goodiebag.

Hvor skal jeg bo?

Du skal enten bo sammen med din kreds, i familielejren eller i medarbejderlejren. Det bestemmer du selv.
I medarbejderlejren er der mulighed for at medbringe campingvogn, camplet eller telt. 

Hvor skal jeg spise?

Som medarbejder på landslejren er du tilmeldt lige som alle andre deltagere. Er du tilmeldt som medarbejder er der derfor også mad til dig i et medarbejderbespisningstelt.
– 55Nord sørger dog også for lidt snacks og drikkevarer.

Hvordan tilmelder jeg mig denne fantastiske oplevelse?

Udfyld kontaktformularen som du finder nederst på denne side:

Foto: Thomas Heie Nielsen

Cafémedarbejdere til  lagkagesalg i Café Globus

Torvets største telt ”Café Globus” sælger lagkage, kaffe m.m. hver dag kl. 11-19. Der skal produceres lagkager, laves kaffe, betjenes, serveres, ryddes af m.v. Alt sammen med et smil på læben, mens der af og til popper underholdning frem på scenen inde i teltet. Der bliver servering både indenfor og udenfor teltet.

Vi planlægger at køre med 4 timeres vagter, hvor man så primært er enten i produktionen eller betjeningen.

Kom og vær med i fællesskabet – gerne over flere dage!

Alt overskuddet går til FDFs missionsprojekt Globus.

Det er Folkekirkens Nødhjælp og Torveudvalget, der står bag teltet.

 

KONTAKT: Søren Christensen – 2910 9303 / swcfdf@gmail.com

Foto: FDF Roskilde

Vi skal bygge scenen!

Lørdag den 2. juli skal vi samle den store landslejr-scene!

Der er et stærkt begrænset antal personer vi skal bruge. Derfor er det først til mølle.

Opgaven tager ca. 8 timer. (fra 10-18)

 

Vil du have en plads på holdet så kontakt: Lars Granberg, larslilja@gmail.com, tlf. 20676640

 

Vi du også være med til at skille scenen ad den 15. Juli ?
-så meld dig ligeledes til Lars.

 

Se hvordan det så ud i 2016 her: https://youtu.be/2yz4uZtD3xA 

image00005

Forpionering

Landslejrens forpionering er der hvor vi gør landslejren klar til, at modtage alle deltagerne. Her gøres alle tekniske installationer klar.

Der saves og skrues, der trækkes el-kabler og vandledninger, der gøres toiletter klar og 1000 andre ting. Det er noget helt særligt at være med fra ”bar mark” til en færdig landslejr.

 

Forpionering begynder lørdag d. 25. juni (men du kan være med i en kortere periode) og det koster ikke noget at deltage.

På dette link kan du tilmelde dig de forskellige dage på landslejrens: FORPIO:https://forms.gle/WqjyjXNSXwVASAkT7

Sidste frist er 14. juni – og du modtager herefter mere information.

image00018

Tømrerformand


Vi mangler en formand for landslejrens tømrerhold. Du har ansvaret for planlægning og gennemførsel af landslejrens tømreropgaver. På holdet vil der være ca. 10 medarbejdere. Du kommer til at indgå i Lejrserviceudvalget, hvor 10 arbejdsgruppeformænd samlet koordinerer landslejrens tekniske opbygning.

Det primære arbejder vil være planlægning op mod lejren og så selve opbygningen under forpioneringen fra 25. juni. Under selve lejren vil der alene være tale om ”drift og vedligehold”.

Er det en opgave for dig – eller vil du gerne høre mere – så tag fat i formanden for Lejrserviceudvalget, Peter Jeppesen via peterj@FDF.dk

0aed48e98e6f51af51b7722884022dfd

Pionerholdet

Pionerholdet løser ”alt forefaldende” indenfor Lejrserviceudvalgets område. Det kan fx være udbedring af veje, opstilling af toiletter, opstilling af hegn, opsætning af skilte. Du kommer til at bruge både hænder og hoved. Det kræver ikke særlige forudsætninger at være med på holdet – dog er det en fordel med god fysisk form og trailerkørekort.

Pionerholdet arbejder bøde før og under landslejren. Så vi har brug for folk allerede fra 25. juni.

Du bliver en del af det samlede team i Lejrservice, hvor op mod 80 medarbejdere sørger for landslejrens teknik og logistik.

Har du lyst til at være en del holdet – så skal du kontakte formanden for Lejrserviceudvalget, Peter Jeppesen via peterj@FDF.dk

Ekspeditionskort, oversigt

Transportholdet

Medarbejderne på transportholdet løser opgaver med intern transport på landslejren – både almindelige og specialopgaver. Herudover har de ansvaret for

landslejrens håndtering af renovation og spildevand. Det er også transportholdet, der sørger for opfyldning af toiletpapir i landslejrens toiletter,

Du bliver en del af det samlede team i Lejrservice, hvor op mod 80 medarbejdere sørger for landslejrens teknik og logistik.

Har du lyst til at være en del holdet – så skal du kontakte formanden for Lejrserviceudvalget, Peter Jeppesen via peterj@FDF.dk

image00008

Tømrerholdet

Landslejrens tømrerhold sørger for en række store og små byggeopgaver. Det er både scener, sandkasser, kontorer, cafediske og meget andet.

Hvad enten du er udlært tømrer, lærling eller blot har ”skruet hænderne rigtigt på” – så har vi spændende opgaver til dig.

Tømrerholdet arbejder bøde før og under landslejren. Så vi har brug for folk allerede fra 25. juni.

Du bliver en del af det samlede team i Lejrservice, hvor op mod 80 medarbejdere sørger for landslejrens teknik og logistik.

Har du lyst til at være en del holdet – så skal du kontakte formanden for Lejrserviceudvalget, Peter Jeppesen via peterj@FDF.dk

NoeDam-1738

Vi søger lige nu 30 uhyggelige Skuespillere til nat-aktiviteten + 7 eventyrfigurer


Opgavens indhold

Kan du sige bøh uden grine? Eller har du en død pige i maven? Elsker du at være eventyrlig ligesom feer?

Som skuespiller på nat aktiviteten er du med til at gøre oplevelsen mindeværdig, virkelig og ekstra specielt for alle de mange børn, unge og ledere som skal igennem. 

Konceptet er: at mareridtet har overtaget Drømmenes land og som skuespiller vil du være blandt de uhyggelige (eller hyggelige) personligheder, deltagerne skal forbi og opleve eller forskrækkes af undervejs. Det er en opgave for dig der er vild med udklædning. Nogle roller vil skulle sige noget og andre være stemningsgivende.  

Hvem er du?

Du skal have lyst til enten at skræmme eller udfolde Drømmenes land igennem personligheder. Du skal stå over for 4000+ deltagere, som skal igennem aktiviteten og give den alt hvad du har, når du står ude i skoven. 

Du skal have mod til at kaste dig ud i nye udfordringer og til at spille en rolle fuldt ud, hvor du også kan komme til, at have kontakt med deltagerne. Du behøver ikke at have erfaring som skuespiller, men hvis du elsker at lave underholdning eller stå for natløbet/halloween i kredsen, er du det rette match. Et par roller skal også have humor;)

Har du  en gruppe af venner, hvor I  gerne vil have den vildeste oplevelse sammen, så kan I også melde jer som flok, da vi har et par steder på løbet, hvor vi har brug for 5-10 personer, der vil udgøre et særligt uhyggeligt folk.

Tid og omfang på lejr

lørdag den 9/7 være til orientering kl 12-15 til briefing eller Fredag kl 12-15

Være klar klokken 18.00- 0.30 eller 18.00 -05 til at være din rolle på nataktiviteten og hjælpe med kot nedtagning på aftenen. 

OBS. tider kan skifte, men det er foreløbig plan. Vil du være med til at skabe scenen og området du står i, så er du velkommen til det og det kan aftales med udvalget. 

Forberedelse inden landslejren: 

  • Du ansøger om at være skuespiller og hvilken type rolle du gerne vil have: uhygge,humor eller en af de gode. 
  • Vi læser din mail og så vil du komme til kort at have en snak med udvalget om hvilken type rolle, som du vil få og hvad denne har af opgaver på løbet.
  • I udgangspunktet er du ansvarlig for at finde den perfekte udklædning til din karakter. Men udvalget hjælper. Har du et perfekt costume så skriv det endelig til os. 

Kontakt

Hvis det lyder som noget for dig, vil vi elske at have dig på holdet og give 4000 børn en fed mindeværdig oplevelse.  

Så peg på dig selv,  skriv en mail til hmr@fdf.dk om hvem du er og hvad du synes kunne være sjovt samt erfaring (hvad end det er som skuespiller eller bøh specialist).

Har du brug for uddybende viden, så kontakt formand for udvalget Line Bram på 30342096


carpark north

4 scenografer og Klippeklistre specialister – Skabe til nataktiviteten FØR lejr

Opgavens indhold

Drømmenes land er et smukt område med magiske egenskaber. Men ak mareridt har overtaget og uhyggen spreder sig – MEN ingen uhygge eller skønhed uden nogen SKABER den. OG her kommer du ind i billedet. 

Vi har en hemmelig liste med fede krea projekter som mangler syersker, klippeklistrafolk og makabra laboranter, så de uhyggelige rekvisitter og landskaber bringes til live. 

Hvem er du?

Du elsker at skabe med dine hænder 

Du har en flok seniorer, som mangler en opgave til en mødeaften, 

så er det nu at du har chancen til at udnytte det og til at få en finger med i skabelsen af et highlight på lejren. 

 

Tid og omfang

 Du vælger helt selv hvornår du løser opgaven. Udvalget har to datoer – den 15. Maj og 19. juni i kbh, hvor du også kan være med til at skabe på dagene. Der er også opgaver du løser i dit hjem (eller din kirkegård) . 

 Alt krea opgaver skal være færdige senest d. 20. juli og skal det fragtes – så i tide til at få det frem på lejren.

Hvis du vil være med til opsætning på selve lejren, vil det kun være et plus. Men du kan også levere uden at skulle med på lejren.  

Kontakt

Hvis det lyder som noget for dig, så kan du kontakte udvalget på hmr@fdf.dk og aftale ud fra en liste hvad det er, du godt kunne tænke dig at lave. Skriv gerne til os hvad du har af krea færdigheder eller passioner. 

Når vi hører fra dig, tager vi en samtale omkring hvilke krea projekter du vil stå for og om du deltager på udvalgets krea dage. 

Har du brug for uddybende viden, så kontakt formand for udvalget Line Bram 30342096.


 

Kasper Henriksen_20160707105301__D034256

Koordinator til “Vandring til lejr”

 
Opgaven er meget simpel:
En række kredse ønsker at vandre til landslejr – nogle kredse ønsker at starte allerede den 5. juli – altså dagen før Landslejren starter. Derfor har vi brug for at få koordineret hvor de kan overnatte, så vi kan få samlet dem alle ét eller to steder nær Sletten.
 
Koordinatorens opgave er derfor:
– At kontakte måske 2 skoler og 1 bondemand i området nær Sletten, eller en kreds i Ry eller lignende med passende afstand.
– Tage imod mails eller formular med kredse der gerne vil vandre til lejr 
– Sørge for at overnatningsstedet har vand, toilet m.v. (Det skal koordineres med Landslejrens Lejrservice)
– Øvrige småting der kan være omkring kredse der kommer og går igen. Kredse sørger selv for alt mad og praktik.
 
Hvis du tænker det er dig der skal være Landslejrens Koordinator på “Vandring til Lejr” – så send en mail til: landslejr@FDF.dk
 
 

Lys teknikere, krea-feer & Handyman 

Opgavens indhold

På Landslejren skal et helt uhyggeligt land bringes til live. Lys skal sættes op. Uhyggelige områder skal skabes i skoven og det kræver hænder – Måske dine kreative og praktiske hænder. 

Du vil komme til at være med til at skabe drømmenes land og de uhyggelige omåer deltagerne skal igennem. Det betyder der er opgaver til dig som ser dig som en dekoratør og vil stå for effekterene der skal skabe stemning og dig som er mere montør og handimand til at bygge og opsætte lysindstalationer med mere. 

 

Hvem er du?

  • Du er kreativ og elsker at skabe stemninger og har sans for detaljer

eller

  • Du er håndværker eller en praktisk mand/kvinde, der vil skabe og få de store ting til at spille 

eller

  • Du er god til lysopsætning og elektronik

OG 

  • Du kan deltage i dagene fra lejrens start til lørdag nat hvor lejrens nataktivitet fooregår. 

 

Tid og omfang

Du kan sagtens stadig være aktiv del af din kreds, da du kun skal kunne afsætte nedenstående datoer og hvis du kun kan være en del af enten enten opsætningen eller oprydningen, så kan du stadig kontakte os og så finder vi ud af det. 

Opsætning: 6.-9. juli

Oprydning: 10. juli

 

Kontakt

Hvis du kunne have lyst til at hjælpe, så kan du kontakte udvalget på hmr@fdf.dk og aftale hvad det er, du godt kunne tænke dig at lave. Skriv gerne til os hvad du har af færdigheder eller passioner. 

Når vi hører fra dig, tager vi en samtale omkring hvilke områder du vil arbejde med og hvilke dage du kan deltage på Landslejren. 

Har du brug for uddybende viden, så kontakt formand for udvalget Line Bram 30342096.

 

_

Patient transport

 
Som medarbejder ved Patienttransport vil opgaven være at køre i minibusser rundt på pladsen og hente de personer som er kommet til skade under lejren.
Det kunne være en som forstuer sin fod o.s.v.
Vi holder til ved Det ny Stetten, hvor vi kører ud fra.
 
Det kræver alm kørekort – så har man et kørekort til lille bil og kendskab til førstehjælp så en man velkommen!
 
Kontakt Jørgen Schødts
 j.schoedts@gmail.com eller på 27836739
 
Kasper Henriksen_20160707105301__D034256

Sygeplejerske

Opgavens indhold
-Lejrhospitalet på landslejren fungerer som lejrens skadestue/almen praksis. Her behandler vi sygdomme og skader og viderevisiterer ved behov.

Hvem er du?
Du er uddannet sygeplejerske.

Hvem er vi?
-Vi hjælper hinanden med oprydning og rengøring. Vi bemander alle vagter med både læger og sygeplejersker (m.fl.) og alle hjælper hinanden på tværs af f.eks. specialer.

-Vi prioriterer fællesskabet højt, har fælles morgenandagt og -samling, samt intern undervisning, kagespisning, aftenhygge og meget mere.

Tid og omfang
-Vær med hele lejren eller som deltidsmedarbejder (3 eller 5 vagter).

– Du skal binde dig for minimum 3 vagter.
-En vagt varer formentlig cirka 6 timer.
-Det er vigtigt for os, at der er plads til at nyde lejren før/efter en vagt.
-Du skal tale og skrive dansk og deltage i introduktion. 

Kontakt
-Vil du vide mere så skriv til Lene Glent-Madsen: lgm@dadlnet.dk