Landslejrens temafortælling

En eventyrlig opdagelsesrejse

På FDF Landslejr 2022 skal vi alle afsted på en eventyrlig opdagelsesrejse til et uopdaget kontinent, der hedder ‘Coratia’. Dette særlige kontinent består af syv landskaber, der tilsammen udgør det fantastiske fantasi-kontinent vi alle rejser til i vores luftballon. De gamle fortællinger lyder, at der i Coratia gemmer sig ‘modets hjerte’ – en besynderlig Kronkordius, som for alt i verden ikke må gå i stykker eller falde i de forkerte hænder.

 

En smilende FDF-pige ved navn Amelia har, oppe på det mørke loft, fundet sin bedstefars gamle logbog fra hans mange opdagelsesrejser. På én af rejserne har han, som det første menneske, opdaget Coratia. Men bedstefaren er sidenhen aldrig dukket op. Amelia har besluttet at samle en lille ekspedition og drage afsted i sin luftballon mod Coratia – og hun drømmer om at alle FDFere fra hele landet gør det samme. Det kræver sammenhold og mod, at tage på en eventyrlig opdagelsesrejse til Coratia. Vidste du…at ‘Coratia’ kommer af det engelske ord ‘courage’, som betyder mod. 

Ekspeditioner og landskaber

Det kræver mod at tage på opdagelsesrejse – og derfor skal I som kreds gøre jer klar til at rejse afsted, som en del af en ekspedition bestående af 5-15 øvrige kredse fra samme landsdel. Tilsammen udgør I en ekspedition, der letter i jeres luftballoner hjemmefra kredshusene og lander i Coratia. Som ekspedition flytter I ind i et af de 7 landskaber, sammen med ekspeditioner fra 5-7 andre landsdele. Som kreds og ekspedition kan I give liv til og udforske det landskab I bor i – og i løbet af lejren give jer tid til at udforske alle de andre landskaber.

 

Landskaberne har en farve hver og hedder “Den Mystiske Jungle”, “De Gådefulde Grotter”, “Den Uendelige Ørken”, “Den Sprudlende Sump”, “Den Glitrende Kyst” og “Den Buldrende Vulkan”. Det syvende landskab er familielejren og hedder “Den Blomstrende Eng”. Hvert landskab har en legestation, der udfolder forskellige former for mod – og som indbyder børn, unge og voksne til leg, tid sammen og modige oplevelser

Kast jer ud i det, og gør det til jeres

I kan, som kreds, forberede jer på landslejrens tema på mange måder. I temahæftet kan I læse om tre trin til, hvordan I kan foreberede jer.

Giv fortællingen liv i kredsen ved at bruge tegningerne fra fortællingen. 

Patient transport

 
Som medarbejder ved Patienttransport vil opgaven være at køre i minibusser rundt på pladsen og hente de personer som er kommet til skade under lejren.
Det kunne være en som forstuer sin fod o.s.v.
Vi holder til ved Det ny Stetten, hvor vi kører ud fra.
 
Det kræver alm kørekort – så har man et kørekort til lille bil og kendskab til førstehjælp så en man velkommen!
 
Kontakt Jørgen Schødts
 j.schoedts@gmail.com eller på 27836739
 
FDF Landslejrkursus - 2021 - Foto ∏ Thomas Heie Nielsen-155
Opgavens indhold

Lejrinfo er det centrale sted, hvor lejrens deltagere og gæster naturligt stikker hovedet ind eller ringer til, hvis der er noget de mangler information om. Det er bl.a. også her lejrens hovedtelefon og mail besvares. Lejrinfo bemandes af landsforbundets ansatte sammen med en række frivillige medarbejdere.

Tid og omfang

Der laves vagtplaner, så der er mulighed for fritid og at opleve lejren og at deltager på kredspladsen. Vi ser helst at vi har en fast stab af frivillige medarbejdere til rådighed på hele lejren, da flere funktioner vil kræve oplæring. 

Kontakt

Administrationschef, Jakob Harbo Kastrup, jakobharbo@fdf.dk, tlf. 41731160

Brandfolk

Der er brug for funktionsuddannede brandfolk som holder brandvagter i løbet af lejren. Vagterne består af vågne vagter med roterende skema således, at brandvagterne også kan være med på lejrens program.

20160711-IMG_3165-Rieke_Poppe

Videograf

Opgavens indhold

Under landslejren skal vi opsnappe dagens historier, indfange landslejren i billeder og sikre, at hele Danmark hører om at FDF Landslejr 2022 er det vigtigste begivenhed mellem d. 6.-15. juli. 

Hvem er du?

Du har lyst til at indfange landslejren i levende billeder. Det er underordnet om din erfaring er 1 dag eller 20 år. I pressecentret på landslejren skal vi sammen lære, lege og hjælpe hinanden til at lave fede videoer.

Hvem er vi?

Om du har interesse inden for journalistik, foto, video, SoMe-content eller radio,  kan du tage på landslejr sammen med en stor gruppe med samme interesse. 

Medarbejderne i pressecentret kommer i mange aldre og med forskellig erfaring i baggagen. Så du kan være med uanset om du har arbejdet med journalistik i 20 år eller først lige er begyndt at snuse til det.

Tid og omfang

Vær med hele lejren eller som freelancer (minimum 3 sammenhængende dage).

Vi optager og klipper i løbet af dagen. Og der er historier at fortælle hver dag!

Vær med som freelancer.  Skal du afsted med kredsen, men også har lyst til at prøve dine videofærdigheder af? Så kan du være med på holdet som freelancer. Her skal du være klar til at sætte minimum 3 hele dage af.

Kontakt

Martin Stenbæk
martinstenbaek@hotmail.com


Servicevagt


Filmen til venstre fortælles præcis hvad en servicevagt laver. 


Har du lyst til at være med på holdet så skriv direkte til Jan Erik på jek@fdf.dk

Frederikandreasjoergensen-_MG_5073-20160709

Læge


Opgavens indhold
-Lejrhospitalet på landslejren fungerer som lejrens skadestue/almen praksis. Her behandler vi sygdomme og skader og viderevisiterer ved behov.
Hvem er du?
Du er uddannet læge.

Hvem er vi?
-Vi hjælper hinanden med oprydning og rengøring. Vi bemander alle vagter med både læger og sygeplejersker (m.fl.) og alle hjælper hinanden på tværs af f.eks. specialer.

-Vi prioriterer fællesskabet højt, har fælles morgenandagt og -samling, samt intern undervisning, kagespisning, aftenhygge og meget mere.

Tid og omfang
-Vær med hele lejren eller som deltidsmedarbejder (3 eller 5 vagter).

– Du skal binde dig for minimum 3 vagter.
-En vagt varer formentlig cirka 6 timer.
-Det er vigtigt for os, at der er plads til at nyde lejren før/efter en vagt.
-Du skal tale og skrive dansk og deltage i introduktion. 

Kontakt
-Vil du vide mere så skriv til Lene Glent-Madsen: lgm@dadlnet.dk 

 

 

Skærmbillede 2022-03-31 kl. 21.42.09

Velkomst og parkering

Når deltagerne ankommer til lejren, når gæsterne i løbet af lejren kommer på besøg og når lejren forlades – er der brug for dygtige folk til at navigere og styre trafikken. 

 

Velkomst og p-vagter er typisk det allerførste man møder når man skal på Landslejr. Derfor er det også et vigtigt område at få løst bedst muligt.

Er du interesseret i opgaven er du meget velkommen til at kontakte LejrService:

Peter Jeppesen: peterj@fdf.dk

Bo Ludvigsen20160713-d.00186

Madudlevering

 

Alle kredse skal afhente deres mad i nogle store madudleveringstelte. 
Teltene er fyldt med alt det kredsene skal bruge til at lave lækre retter af. 


For at holde teltet fyldt op og hjælpe kredsene med at finde det de skal bruge, har vi brug for en række medarbejdere, som vil stå for opgaven.

Der er allerede mange medarbejdere ombord på holdet, men har du lyst, kan vi sagtens bruge flere hænder til opgaven.

Kontakt Martin René Plett Pedersen på: martin@fdf.dk

På FDF Landslejr 2011 ved Julsø er der mulighed for ledere og medarbejdere at få et godt grin i revyteltet. I pausen bliver der serveret ostemader og kaffe.

Medarbejderbespisning

Alle vores frivillige medarbejdere på Landslejren har brug for mad og drikke. Det får de i vores to medarbejderbespisningstelte. Her arbejder en gruppe medarbejdere nemlig med at lave, anordne og servere maden, så alle medarbejdermaver bliver mætte. 

Har du lyst til at værre med til at løse denne opgave, så er det nu du skal springe til.

Skriv direkte til Martin René Plett Pedersen på: martin@fdf.dk

NoeDam-1644
Opgavens indhold

 Vi har brug for landskabsforvaltere til disse to landskaber: 

  • Den Uendelige Ørken
  • Den Sprudlende Sump

Landskabsforvalteren er et praktisk bindeled mellem lejrservice/beredskab/udvalgene og ekspeditionerne i landskabet. Det handler om at få lejren til virke og koordinere for kredsene. 

Hvem er du?

Det kan være én person eller er par stykker der deles om opgaven.

Man kan godt være en del af et ekspeditionsråd/ledelse, men man skal ikke være leder for en børnegruppe. Det er opgaven for stor til. 

 
Tid og omfang

Opgaverne er mangeartede: Byde ekspeditionerne velkommen til landskabet, deltage i dagligt morgenmøde og bringe information fra udvalg til ekspeditionerne, kontrollere at tekniske installationer fungerer (ikke reparere selv), koordinere brandvagter og toiletrengøring, supervisere rafte- og materiale udlevering, holde øje med brændestablen og tilkalde lejrservice efter behov. Og koordinere fælles afgang til store samlinger, og sikre at kredse og ekspeditioner rydder pænt op efter en fed lejr.

 
Kontakt

Søren Hvid, LLU
28 11 06 57
hvid@FDF.dk

 

 

20160711-IMG_3102-Rieke_Poppe
Opgavens indhold

 Under landslejren skal vi opsnappe dagens historier, og fortælle om landslejrens begivenheder til lejrens deltagere.

Hvem er du?

Du har enten interesse inden for radio eller skreven journalistik. Erfaring er ikke et krav, men gejst og gå-på-mod er et must!

Hvem er vi?

Medarbejderne i pressecentret kommer i mange aldre og med forskellig erfaring i baggagen. Så du kan være med uanset om du har arbejdet med journalistik i 20 år eller først lige er begyndt at snuse til det.

Tid og omfang

Vagternes længde varierer afhængigt af dagens opgaver.
Det betyder også, at der er masser af tid til at opleve lejren undervejs. 

Vil du hjælpe som freelancer, skal du være klar til at sætte hele dage af.

Kontakt

Katrine Benée

kbenee@fdf.dk

 

 

20160711-IMG_3190-Rieke_Poppe

TUTTEN – Kiosken du drømmer om!

Om du er til københavnerstænger, lakrids Piber, den forhenværende kæmpe eskimo eller bare til vingummibamser og tørrede kartofler så læs lige dette.

Vi er igen gået ind i et landslejr år ved FDF. Dette betyder som altid at jagten på medarbejdere er gået ind.

Men spørg lige jer selv, hvor ville det være fedest at strande på landslejren? Svaret er da rimelig simpel, der hvor man aldrig løber tør for sukker nemlig i TUTTEN! Der vil altid være slik sodavand og is i massevis. Du vil være omgivet af glade børn og muntre voksne, hele dagen og naturligvis masser af glade medarbejdere.

Vi søger på nuværende tidspunkt følgende medarbejdere: Samt et hold af dagsarbejdere:• Vi søger også fast personale til kiosker som vil være interesseret at bruge nogle timer hver dag i denne sukkersøde tjeneste.• Eller bare stik i rend drenge eller piger som kunne tænke sig at være en del at dette hold.
– Så giv endelig lyd hvis du/I har lyst til at hjælpe os med at løse denne opgaveGiv os et kald, så taler vi om hvordan jeres interesser kan passes ind i denne opgave.

UANSET HVEM DU ER, så er du meget velkommen til at være med på holdet! 
Vi glæder os til at høre fra dig!


Peter Lund 22618101
Torben Hald 21420810



Lys teknikere, krea-feer & Handyman 

Opgavens indhold

På Landslejren skal et helt uhyggeligt land bringes til live. Lys skal sættes op. Uhyggelige områder skal skabes i skoven og det kræver hænder – Måske dine kreative og praktiske hænder. 

Du vil komme til at være med til at skabe drømmenes land og de uhyggelige omåer deltagerne skal igennem. Det betyder der er opgaver til dig som ser dig som en dekoratør og vil stå for effekterene der skal skabe stemning og dig som er mere montør og handimand til at bygge og opsætte lysindstalationer med mere. 

 

Hvem er du?

  • Du er kreativ og elsker at skabe stemninger og har sans for detaljer

eller

  • Du er håndværker eller en praktisk mand/kvinde, der vil skabe og få de store ting til at spille 

eller

  • Du er god til lysopsætning og elektronik

OG 

  • Du kan deltage i dagene fra lejrens start til lørdag nat hvor lejrens nataktivitet fooregår. 

 

Tid og omfang

Du kan sagtens stadig være aktiv del af din kreds, da du kun skal kunne afsætte nedenstående datoer og hvis du kun kan være en del af enten enten opsætningen eller oprydningen, så kan du stadig kontakte os og så finder vi ud af det. 

Opsætning: 6.-9. juli

Oprydning: 10. juli

 

Kontakt

Hvis du kunne have lyst til at hjælpe, så kan du kontakte udvalget på hmr@fdf.dk og aftale hvad det er, du godt kunne tænke dig at lave. Skriv gerne til os hvad du har af færdigheder eller passioner. 

Når vi hører fra dig, tager vi en samtale omkring hvilke områder du vil arbejde med og hvilke dage du kan deltage på Landslejren. 

Har du brug for uddybende viden, så kontakt formand for udvalget Line Bram 30342096.

 

_

FDF Landslejr 2011 - 55 Grader Nord
Foto: Thomas H. Nielsen

Bliv hjælper i 55Nord

55Nord er med på landslejren med en kæmpe butik, fyldt med udstyr til alle deltagere.

 

For at butikken kan fungere har vi brug for en masse fantastiske frivillige, som vil hjælpe os med at give lejrdeltagerne en fed oplevelse. Vi får garanteret travlt, men sammen med dig vil vi gøre alt for, at det også bliver en sjov og anderledes lejroplevelse.

Hvad skal jeg lave i jeres butikker?

Vi skal bruge folk til kasseekspedition, folk til at hjælpe og vejlede kunderne, folk til at fylde varer på hylderne, alle de opgaver der er i en stor udstyrsbutik.

Hvor meget skal jeg arbejde?

De fleste hjælpere tilmelder sig en vagt hver dag, men nogle kan bare ikke få nok, og tager to vagter hver dag.
En vagt er på 4-5 timer, og er fordelt mellem formiddag, eftermiddag og aften.

Hvad får jeg for at være hjælper?

At være hjælper i vores butikker er frivilligt, og du får derfor ikke løn.
Når du møder ind på din første vagt vil du få udleveret en goodiebag.

Hvor skal jeg bo?

Du skal enten bo sammen med din kreds, i familielejren eller i medarbejderlejren. Det bestemmer du selv.
I medarbejderlejren er der mulighed for at medbringe campingvogn, camplet eller telt. 

Hvor skal jeg spise?

Som medarbejder på landslejren er du tilmeldt lige som alle andre deltagere. Er du tilmeldt som medarbejder er der derfor også mad til dig i et medarbejderbespisningstelt.
– 55Nord sørger dog også for lidt snacks og drikkevarer.

Hvordan tilmelder jeg mig denne fantastiske oplevelse?

Udfyld kontaktformularen som du finder nederst på denne side:

Foto: FDF Roskilde

Vi skal bygge scenen!

Lørdag den 2. juli skal vi samle den store landslejr-scene!

Der er et stærkt begrænset antal personer vi skal bruge. Derfor er det først til mølle.

Opgaven tager ca. 8 timer. (fra 10-18)

 

Vil du have en plads på holdet så kontakt: Lars Granberg, larslilja@gmail.com, tlf. 20676640

 

Vi du også være med til at skille scenen ad den 15. Juli ?
-så meld dig ligeledes til Lars.

 

Se hvordan det så ud i 2016 her: https://youtu.be/2yz4uZtD3xA 

image00005

Forpionering

Landslejrens forpionering er der hvor vi gør landslejren klar til, at modtage alle deltagerne. Her gøres alle tekniske installationer klar.

Der saves og skrues, der trækkes el-kabler og vandledninger, der gøres toiletter klar og 1000 andre ting. Det er noget helt særligt at være med fra ”bar mark” til en færdig landslejr.

 

Forpionering begynder lørdag d. 25. juni (men du kan være med i en kortere periode) og det koster ikke noget at deltage.

Har du lyst til at være en del holdet – så skal du kontakte formanden for Lejrserviceudvalget, Peter Jeppesen via peterj@FDF.dk

image00018

Tømrerformand


Vi mangler en formand for landslejrens tømrerhold. Du har ansvaret for planlægning og gennemførsel af landslejrens tømreropgaver. På holdet vil der være ca. 10 medarbejdere. Du kommer til at indgå i Lejrserviceudvalget, hvor 10 arbejdsgruppeformænd samlet koordinerer landslejrens tekniske opbygning.

Det primære arbejder vil være planlægning op mod lejren og så selve opbygningen under forpioneringen fra 25. juni. Under selve lejren vil der alene være tale om ”drift og vedligehold”.

Er det en opgave for dig – eller vil du gerne høre mere – så tag fat i formanden for Lejrserviceudvalget, Peter Jeppesen via peterj@FDF.dk

0aed48e98e6f51af51b7722884022dfd

Pionerholdet

Pionerholdet løser ”alt forefaldende” indenfor Lejrserviceudvalgets område. Det kan fx være udbedring af veje, opstilling af toiletter, opstilling af hegn, opsætning af skilte. Du kommer til at bruge både hænder og hoved. Det kræver ikke særlige forudsætninger at være med på holdet – dog er det en fordel med god fysisk form og trailerkørekort.

Pionerholdet arbejder bøde før og under landslejren. Så vi har brug for folk allerede fra 25. juni.

Du bliver en del af det samlede team i Lejrservice, hvor op mod 80 medarbejdere sørger for landslejrens teknik og logistik.

Har du lyst til at være en del holdet – så skal du kontakte formanden for Lejrserviceudvalget, Peter Jeppesen via peterj@FDF.dk

Ekspeditionskort, oversigt

Transportholdet

Medarbejderne på transportholdet løser opgaver med intern transport på landslejren – både almindelige og specialopgaver. Herudover har de ansvaret for

landslejrens håndtering af renovation og spildevand. Det er også transportholdet, der sørger for opfyldning af toiletpapir i landslejrens toiletter,

Du bliver en del af det samlede team i Lejrservice, hvor op mod 80 medarbejdere sørger for landslejrens teknik og logistik.

Har du lyst til at være en del holdet – så skal du kontakte formanden for Lejrserviceudvalget, Peter Jeppesen via peterj@FDF.dk

image00008

Tømrerholdet

Landslejrens tømrerhold sørger for en række store og små byggeopgaver. Det er både scener, sandkasser, kontorer, cafediske og meget andet.

Hvad enten du er udlært tømrer, lærling eller blot har ”skruet hænderne rigtigt på” – så har vi spændende opgaver til dig.

Tømrerholdet arbejder bøde før og under landslejren. Så vi har brug for folk allerede fra 25. juni.

Du bliver en del af det samlede team i Lejrservice, hvor op mod 80 medarbejdere sørger for landslejrens teknik og logistik.

Har du lyst til at være en del holdet – så skal du kontakte formanden for Lejrserviceudvalget, Peter Jeppesen via peterj@FDF.dk

NoeDam-1738

Vi søger lige nu 30 uhyggelige Skuespillere til nat-aktiviteten + 7 eventyrfigurer


Opgavens indhold

Kan du sige bøh uden grine? Eller har du en død pige i maven? Elsker du at være eventyrlig ligesom feer?

Som skuespiller på nat aktiviteten er du med til at gøre oplevelsen mindeværdig, virkelig og ekstra specielt for alle de mange børn, unge og ledere som skal igennem. 

Konceptet er: at mareridtet har overtaget Drømmenes land og som skuespiller vil du være blandt de uhyggelige (eller hyggelige) personligheder, deltagerne skal forbi og opleve eller forskrækkes af undervejs. Det er en opgave for dig der er vild med udklædning. Nogle roller vil skulle sige noget og andre være stemningsgivende.  

Hvem er du?

Du skal have lyst til enten at skræmme eller udfolde Drømmenes land igennem personligheder. Du skal stå over for 4000+ deltagere, som skal igennem aktiviteten og give den alt hvad du har, når du står ude i skoven. 

Du skal have mod til at kaste dig ud i nye udfordringer og til at spille en rolle fuldt ud, hvor du også kan komme til, at have kontakt med deltagerne. Du behøver ikke at have erfaring som skuespiller, men hvis du elsker at lave underholdning eller stå for natløbet/halloween i kredsen, er du det rette match. Et par roller skal også have humor;)

Har du  en gruppe af venner, hvor I  gerne vil have den vildeste oplevelse sammen, så kan I også melde jer som flok, da vi har et par steder på løbet, hvor vi har brug for 5-10 personer, der vil udgøre et særligt uhyggeligt folk.

Tid og omfang på lejr

lørdag den 9/7 være til orientering kl 12-15 til briefing eller Fredag kl 12-15

Være klar klokken 18.00- 0.30 eller 18.00 -05 til at være din rolle på nataktiviteten og hjælpe med kot nedtagning på aftenen. 

OBS. tider kan skifte, men det er foreløbig plan. Vil du være med til at skabe scenen og området du står i, så er du velkommen til det og det kan aftales med udvalget. 

Forberedelse inden landslejren: 

  • Du ansøger om at være skuespiller og hvilken type rolle du gerne vil have: uhygge,humor eller en af de gode. 
  • Vi læser din mail og så vil du komme til kort at have en snak med udvalget om hvilken type rolle, som du vil få og hvad denne har af opgaver på løbet.
  • I udgangspunktet er du ansvarlig for at finde den perfekte udklædning til din karakter. Men udvalget hjælper. Har du et perfekt costume så skriv det endelig til os. 

Kontakt

Hvis det lyder som noget for dig, vil vi elske at have dig på holdet og give 4000 børn en fed mindeværdig oplevelse.  

Så peg på dig selv,  skriv en mail til hmr@fdf.dk om hvem du er og hvad du synes kunne være sjovt samt erfaring (hvad end det er som skuespiller eller bøh specialist).

Har du brug for uddybende viden, så kontakt formand for udvalget Line Bram på 30342096


carpark north

4 scenografer og Klippeklistre specialister – Skabe til nataktiviteten FØR lejr

Opgavens indhold

Drømmenes land er et smukt område med magiske egenskaber. Men ak mareridt har overtaget og uhyggen spreder sig – MEN ingen uhygge eller skønhed uden nogen SKABER den. OG her kommer du ind i billedet. 

Vi har en hemmelig liste med fede krea projekter som mangler syersker, klippeklistrafolk og makabra laboranter, så de uhyggelige rekvisitter og landskaber bringes til live. 

Hvem er du?

Du elsker at skabe med dine hænder 

Du har en flok seniorer, som mangler en opgave til en mødeaften, 

så er det nu at du har chancen til at udnytte det og til at få en finger med i skabelsen af et highlight på lejren. 

 

Tid og omfang

 Du vælger helt selv hvornår du løser opgaven. Udvalget har to datoer – den 15. Maj og 19. juni i kbh, hvor du også kan være med til at skabe på dagene. Der er også opgaver du løser i dit hjem (eller din kirkegård) . 

 Alt krea opgaver skal være færdige senest d. 20. juli og skal det fragtes – så i tide til at få det frem på lejren.

Hvis du vil være med til opsætning på selve lejren, vil det kun være et plus. Men du kan også levere uden at skulle med på lejren.  

Kontakt

Hvis det lyder som noget for dig, så kan du kontakte udvalget på hmr@fdf.dk og aftale ud fra en liste hvad det er, du godt kunne tænke dig at lave. Skriv gerne til os hvad du har af krea færdigheder eller passioner. 

Når vi hører fra dig, tager vi en samtale omkring hvilke krea projekter du vil stå for og om du deltager på udvalgets krea dage. 

Har du brug for uddybende viden, så kontakt formand for udvalget Line Bram 30342096.


 

Kasper Henriksen_20160707105301__D034256

Koordinator til “Vandring til lejr”

 
Opgaven er meget simpel:
En række kredse ønsker at vandre til landslejr – nogle kredse ønsker at starte allerede den 5. juli – altså dagen før Landslejren starter. Derfor har vi brug for at få koordineret hvor de kan overnatte, så vi kan få samlet dem alle ét eller to steder nær Sletten.
 
Koordinatorens opgave er derfor:
– At kontakte måske 2 skoler og 1 bondemand i området nær Sletten, eller en kreds i Ry eller lignende med passende afstand.
– Tage imod mails eller formular med kredse der gerne vil vandre til lejr 
– Sørge for at overnatningsstedet har vand, toilet m.v. (Det skal koordineres med Landslejrens Lejrservice)
– Øvrige småting der kan være omkring kredse der kommer og går igen. Kredse sørger selv for alt mad og praktik.
 
Hvis du tænker det er dig der skal være Landslejrens Koordinator på “Vandring til Lejr” – så send en mail til: landslejr@FDF.dk
 
 
Kasper Henriksen_20160707105301__D034256

Sygeplejerske

Opgavens indhold
-Lejrhospitalet på landslejren fungerer som lejrens skadestue/almen praksis. Her behandler vi sygdomme og skader og viderevisiterer ved behov.

Hvem er du?
Du er uddannet sygeplejerske.

Hvem er vi?
-Vi hjælper hinanden med oprydning og rengøring. Vi bemander alle vagter med både læger og sygeplejersker (m.fl.) og alle hjælper hinanden på tværs af f.eks. specialer.

-Vi prioriterer fællesskabet højt, har fælles morgenandagt og -samling, samt intern undervisning, kagespisning, aftenhygge og meget mere.

Tid og omfang
-Vær med hele lejren eller som deltidsmedarbejder (3 eller 5 vagter).

– Du skal binde dig for minimum 3 vagter.
-En vagt varer formentlig cirka 6 timer.
-Det er vigtigt for os, at der er plads til at nyde lejren før/efter en vagt.
-Du skal tale og skrive dansk og deltage i introduktion. 

Kontakt
-Vil du vide mere så skriv til Lene Glent-Madsen: lgm@dadlnet.dk