Tilmelding til FDF Landslejr 2022
Nedenfor får du et overblik over, hvordan tilmeldingerne til FDF Landslejr 2022 foregår.
Tilmeldingen skal bruges af alle deltagere, ledere og medarbejdere, og du kan tilmelde hele familien på en gang, også selvom I ikke alle skal bo det samme sted eller er medlem af samme kreds.
Indgange
Når man tilmelder en deltager, er der to indgange.
- Tilmelding via FDF-kreds eller hold
- Hvis du er medlem af en FDF-kreds, som du skal på lejr med. Uanset om du skal med som barn i kredslejr, seniorkredsen, familielejr, om du er leder, medarbejder eller andet. Du kan godt tilmelde dig via kredsen, selvom du ikke skal bo med kredsen.
- Hvis du ikke er medlem af en FDF-kreds, men har en aftale med en FDF-kreds om at deltage sammen med dem – eks. tante, lederbarn, præst el.lign.
- Denne tilmelding gælder også efterskoler og andre hold, som er forhåndstilmeldt landslejren
- Hvis du er medlem af en anden FDF-kreds end den, du skal bo sammen med, skal du vælge den kreds, som du skal bo sammen med.
Den endelige regning for din lejrdeltagelse sendes til kredsen og kredsen vil kunne se din tilmelding på kredsens oversigter over tilmeldte.
- Tilmelding uden om FDF-kreds
- Hvis du ikke er medlem af en FDF-kreds og ikke har aftale med en kreds om, at du deltager sammen med dem.
- Hvis du er medlem af en kreds, men du ikke skal deltage sammen med kredsen og kredsen ikke skal håndtere din tilmelding og den endelige regning for din deltagelse.
Tilmeldingsfrist og gebyr
Tilmeldingen skal gennemføres 1. december 2021 – 15. marts 2022.
Tilmelder du dig efter fristen, vil der blive pålagt et gebyr på 100 kroner.
Efter 30. marts stiger dette gebyr til 200 kroner.
Deltagertyper
Når du tilmelder dig, skal du vælge en af følgende deltagertyper:
- Pilt
- Væbner
- Seniorvæbner
- Senior
- Leder
- Medarbejder (eks. skuespiller, kioskmedarbejder, osv.)
- Øvrigt barn, 0-8år (Lederbarn, medarbejderbarn, eller barn i familielejr)
- Øvrigt barn, 9-17år (Medarbejderbarn eller barn i familielejr)
- Øvrig voksen (Eks. tante for en kreds, samlever til medarbejder eller voksen i familielejr)
- Præst

Det skal du bruge, før du går igang med tilmeldingen
- Medlemsnummer og fødselsdato, på alle deltagere, der skal tilmeldes. Kender du ikke dit medlemsnummer, kan du få det tilsendt her, hvis du har en gyldig mailadresse registreret i Carla, FDFs medlemssystem. Hvis du modtager Bluz eller FDF Lederen så står dit medlemsnummer lige under dit navn på adresselabelen. Har du problemer med at finde medlemsnummer, kan du kontakte din kredsleder eller forbundskontoret.
- Hvis du ikke er medlem af FDF, skal du selv indtaste adresseoplysninger mv.
- Du skal vide, hvor i lejren du skal bo (kreds / familielejr / medarbejderområdet)
- Som deltager i familielejren skal du også oplyse, hvordan du skal bo (telt eller campingvogn uden fortelt) og evt. hvem I skal bo sammen med.
- Du bliver også bedt om forskellige andre oplysninger om fødevarepræferencer, klatre- og sejladstilladelser evt.
- Medarbejdere og udvalgsmedlemmer, som ikke har en gyldig børneattest registreret hos forbundskontoret, bliver bedt om at oplyse CPR-nummer til indhentelse af børneattest. Det samme gælder voksne familielejrdeltagere, der er tilmeldt uden om kredsen.
- Hav betalingskort klar – Du kan betale med Dankort, MasterCard, VISA, VISA Elektron eller MobilePay.
Du har 60 minutter til at gennemføre hele tilmeldingen. Det er desværre ikke muligt at gemme indtastningerne undervejs til senere gennemførelse.
Betaling
Ved tilmelding gennem FDF-kreds opkræves der kroner 500 ved tilmelding. Det er den første del af deltagerbetalingen. Den resterende del af deltagerbetalingen opkræves hos kredsen via kredsens kasserer.
Ved tilmelding uden om FDF-kreds opkræves du den fulde deltagerbetaling ved tilmelding.
Indbydelsen til FDF Landslejr 2022
FAQ
Hvis du tilmelder dig gennem en FDF-kreds, skal du ved tilmeldingen betale 500 kroner, som er den første del af den samlede deltagerbetaling.
Hvis du ikke tilmelder dig gennem en FDF-kreds, betaler du den fulde deltagerpris ved tilmelding. Prisen udregnes på baggrund af din bopæl og afstand til FDF Friluftscenter Sletten.
Se den fulde deltagerpris for hver landsdel her.
Holdlederne har mulighed for at hente lister fra Event.it med kredsens tilmeldte. Medlemmer af kredsen, der har tilmeldt sig uden om kredsen, vil ikke fremgå af denne oversigt.
Kredsen har ansvar for at hente gyldig børneattest på alle ledere og tanter m.fl. der er tilmeldt og deltager via kredsen.
Forbundskontoret henter børneattest på alle medarbejdere og udvalgsmedlemmer som ikke har en gyldig børneattest registreret hos forbundskontoret. Det samme gælder voksne familielejrdeltagere, der er tilmeldt uden om kredsen.
Har du ændringer til din tilmelding, skal du kontakte FDFs forbundskontor på FDF@FDF.dk eller 33 13 68 88
Der er ordinær tilmeldingsfrist 1. december 2021 til og med 15. marts 2022. Du kan godt tilmelde dig efter 15. marts, men der tillægges et gebyr på 100 kroner ved tilmelding efter fristen. Efter 30. marts stiger gebyret til 200 kroner.
Børn under 9 år er ikke en del af målgruppen for lejren. De skal tilmelde sig på lige fod med øvrige deltagere, men de skal tilmeldes sammen med en voksen. Du kan tilmelde børn i aldersgruppen 0-4 år og 5-8 år, når du som voksen gennemfører din egen tilmelding.
På samme måde som øvrige deltagere.
Der er en differentieret deltagerpris ud fra din kreds eller bopæls placerings afstand til Sletten. Den differentierede pris gælder for alle deltager over 9 år. Børn under 9 betaler i forvejen en reduceret pris.
Du kan afmelde dig frem til og med den 15. marts 2022. Herefter er tilmeldingen bindende og kredsen og deltageren er herefter forpligtet på den fulde deltagerpris.
Sygdom betragtes som gyldigt afbud, hvorefter betalingen undtagelsesvis bortfalder, såfremt sygemelding sker før lejrens start. FDF kan bede om fremvisning af lægeerklæring. En eventuel tilbagebetaling gælder udelukkende den sygemeldte og ikke dennes eventuelle børn eller øvrige familiemedlemmer eller pårørende
Ved andet afbud end sygdom hæfter kredsen/deltageren for hele deltagerbetalingen.
Ved afbud og sygdom kontaktes forbundskontoret på FDF@FDF.dk. Kredsens holdleder orienteres altid ved afbud efter tilmeldingsfristen.
Læs mere på: https://landslejr.fdf.dk/handelsbetingelser/
Du kan læse om forholdene omkring afmelding og økonomi i handelsbetingelserne. Se dem her: https://landslejr.fdf.dk/handelsbetingelser/ .
Det kan virke mystisk at have en tilmeldingsfrist, hvis man stadig kan tilmelde sig bagefter, men overblikket over antal deltagere skal bruges til at skabe den bedst mulige landslejr.
Ekspeditionernes arealer afhænger nemlig af antallet af tilmeldte. Efter den 15. marts får ekspeditionerne kendskab til deres areal, og kan derefter begynde at fordele kvadratmeterne blandt kredsene, så alle har nok plads til deres deltagere.
Efter den 15. marts ved forplejningsudvalget dermed også cirka, hvor mange munde de skal mætte og kan begynde at bestille varer til landslejren.
For jer, der gerne vil bo i Familielejren: Vær opmærksom på, at ved tilmelding efter 15. marts kan vi ikke garantere, at der er plads til et ekstra familietelt i en bestemt boenhed. Vi fordeler plads til boenhederne efter deres deltagerantal umiddelbart efter tilmeldingsfristen. Af hensyn til brandregler m.m. kan vi ikke garantere, at boenheder kan udvides derefter.
For medarbejdere og udvalg
Udvalgsmedlemmer tilmelder sig på samme måde som øvrige deltagere og skal vælge deltagertypen medarbejder. Enten via den FDF-kreds, som de deltager sammen med eller er medlem hos, eller uden om FDF-kreds, hvis de ikke deltager sammen med en FDF-kreds.
Man kan sagtens tilmelde sig gennem sin FDF-kreds uden at bo eller spise på kredspladsen. Din kreds modtager så den endelige regning for din deltagelse. Dit bosted vælges længere nede i tilmeldingen.
Ja, som medarbejder kan du vælge, om du gerne vil bo hos kredsen og spise med kredsen eller om du vil bo i medarbejderområde og spise i medarbejderbespisning.
Du kan kombinere disse, men du kan ikke bo i medarbejderområde og spise i kredsen. Der vil på et senere tidspunkt, når medarbejderkabalen er faldet på plads blive udsendt en specifik tilmelding til medarbejderbespisning for de medarbejdere, der ikke bor i medarbejderområdet.
Nej. Du kan ikke skifte mellem at spise hos kredsen og i medarbejderbespisningen. Du vælger enten den ene eller anden løsning. Som nævnt bliver der i foråret 2022 udsendt en specifik tilmelding til medarbejderbespisning.
Har du problemer med tilmeldingen og kan du ikke finde et svar her på siden?
Tidslinje for tilmeldingen
